Idylla Przywódczyni
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 1005
|
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 9:01 pm Temat postu: Opis |
|
|
____________________________________
A
Akrodyna pospolita – trudnodostępne ziele rosnące w wysokich górach skalistych. Całe jest trujące, najbardziej jednak szkodliwe dla organizmu konia są młode pędy i kwiaty koloru niebieskawego, które po spożyciu lub podaniu wywołują silne bóle głowy, długotrwałe migreny oraz wizje, najczęściej te z przeszłości. Odpowiednio zmieszana z Bagnem pospolitym, w odpowiednich proporcjach, doprowadza do silnych i długotrwałych wizji, a także możliwej schizofrenii.
Czas działania*: od 10 do 50 postów (= 2 dni).
Arcydzięgiel litwor – rośnie na terenach bagnistych, najczęściej na wysepkach uformowanych z błota – pozornie bezpiecznych. Całokształt ziela jest toksyczny, powoduje osłabienie czucia w kończynach, a w skrajnych przypadkach nawet paraliż ogólny, trwający kilkanaście długich minut (trudności z poruszaniem się).
Czas działania*: od 10 do 50 postów (= 2 dni).
Arnika górska – rosnąca na terenach podmokłych górzystych, nierzadko wybijająca przez śnieg ostały na szczytach. Pędy stosowane są w medycynie, natomiast właściwości trujące posiadają ich korzenie, które powodują senność. Stosowane często w zabiegach hipnotyzujących.
Czas działania*: od 15 do 70 postów (= 3 dni).
B
Borówka brusznica – wydawałoby się, że leśne jagody zna każdy. Ale czy ktokolwiek wie o tym, że to właśnie kwiaty tej jakże popularnej rośliny mają fatalne w skutkach działanie toksyczne? Spożycie soku z kwiatów borówki brusznicy powoduje tymczasowe braki pamięci, amnezję. U konsumenta mogą wystąpić problemy z rozpoznawaniem dotychczasowo znanych postaci, miejsc czy zdarzeń.
Czas działania*: od 15 do 70 postów (= 3 dni).
Brodawnik jesienny – dostępny porą jesienną na terenach dzikich sadów; często mylony z „chwastem”. Niewielka ilość soku z pędów brodawnika wcieranych w skórę powoduje wypadanie sierści, powstawanie plam na skórze, a w skrajnych wypadkach nawet bolesne bąble.
Czas działania*: od 30 do 80 postów (= 4 dni).
Bagnica torfowa – dostępna na torfowiskach bagiennych, posiada właściwości halucynogenne, które zmuszają konia do cofnięcia się w czasie i przypominania jego własnych, osobistych błędów.
Czas działania*: od 10 do 50 postów (= 2 dni).
C
Chaber bławatek – chyba każdy wie, jak wygląda chaber – niebieskawe płatki delikatnych kwiatów są nie tylko piękne, ale również zabójczo toksyczne. Najczęściej widziane przy zbiornikach wodnych. Spożycie już niewielkiej ilości tych płatków prowadzić może do tymczasowego osłabienia jednego ze zmysłów (wzroku, słuchu, smaku, węchu lub dotyku - do wyboru przez oprawcę), a przy dużej dawce (2x chabry bławatki) nawet tymczasowej utraty umiejętności mowy.
Czas działania*: od 15 do 60 postów (= 2 dni) [w przypadku utraty zmysłu]/od 10 do 20 postów (= 1 dzień)[w przypadku utraty mowy].
Czartawa błotna – generalnie uważana za roślinę leczniczą, jednak zmieszanie jej z odpowiednią ilością bagnicy torfowej i akrodyny pospolitej tworzy z tej mieszanki swoistego rodzaju serum prawdy, które zmusza konia do wyznawania swoich najgłębszych myśli. Często spotykane w lasach.
Czas działania*: od 10 do 30 postów (= 1 dzień).
* - to oprawca wybiera, ile postów przydzieli danej postaci (wybiera liczbę spośród podanego wydziału); decyduje o tym na zasadzie ilości postów, jakie konkretna postać produkuje średnio na daną ilość dni (określona w nawiasie).
Przykład: Jeśli postać pisze dużo postów w krótkim czasie, to okres działania trucizny powinien zajmować więcej postów.
Każda z wyżej wymienionych roślin może zostać użyta tylko dwa razy. Każde użycie należy odhaczyć w temacie "Lista Dostępnych Trucizn" (tutaj). Dopiero kiedy zapasy wyczerpią się całkowicie, Zielarz będzie mógł zebrać nową dawkę.
____________________________________
Zielarz - tytuł dostępny wyłącznie dla koni z Piekielnego Zakonu. Przyznawany dwójce koni najbardziej aktywnych fabularnie oraz cieszących się gratką do pisania długich, rozwiniętych postów (sami mogą zgłosić się po ów tytuł). Ich zadanie leży w poszukiwaniu oraz zdobywaniu trujących roślin lub ziół potrzebnych do produkcji trucizn. Aby ich zabiegi zostały uznane za prawidłowe, muszą przestrzegać poniższych zasad:
1) Jeden Zielarz może zebrać jedną sztukę jakiejkolwiek rośliny (wymienionej na liście) tylko raz tygodniowo.
2) Lokalizacja danej rośliny jest określona w jej opisie (oraz wyróżniona kursywą). Jeśli poszukiwania mają zakończyć się sukcesem, Zielarz powinien szukać w wyznaczonych miejscach.
3) Zielarz powinien poświęcić przynajmniej jednego rozwiniętego posta na opis poszukiwań rośliny oraz przynajmniej jednego rozwiniętego posta na opis jej zbierania (+ inne ewentualne czynności).
Link do postów, w których działał Zielarz musi zostać odhaczony w tym temacie od razu po pobraniu roślin. W innym razie zbieranie roślinności zostaje uznane za nieważne.
Kiedy posty zostaną uznane za wystarczające, zebrane przez Zielarza składniki trafią na Listę Dostępnych Trucizn (tutaj).
Trucizny są dostępne dla każdego Zakonnika i można używać ich tylko przy torturach!
Kto pełni funkcję Zielarza?
•
• |
|